یک پدر باید با دخترش در سنین مختلف چگونه رفتار کند؟

تقویت رابطه پدر و دختر, روابط پدر و دختر, رابطه پدر و دختر در سنین بلوغ

رفتار پدر با دختر در سنین مختلف نیازمند مهارت است

 

نحوه رفتار پدر با دختر در سنین مختلف

خانواده اولین نهادی است که افراد در آن متولد می شوند و رشد می یابند پس باید در نظر داشت که پرورش و یادگیری صحیح تربیت کودک از اهمیت خاصی برخوردار است زوجین قبل از فرزند دار شدن  باید مهارت های فرزند پروری را بیاموزند . اگر فرزند پروری با اصول غلطی انجام  شود افراد در بزرگسالی با مشکلات عاطفی و رفتاری مواجه می شوند رفتار پدر با دختر باید در هر سنی متغیر بوده و در جهت رفع نیاز های عاطفی ،روحی روانی  و مادی او باشد

روابطه پدر و دختر در سن های 3 الی 5 سالگی 

 

رفتار پدر با دختر, طرز رفتار پدر با دختر 11 ساله, رفتار پدر با دختر نوجوان

رابطه مناسب دختر با پدر باعث کاهش و توجه زودرس دختر به جنس مخالف می شود

 

دختران در این سن نسبت به والد غیر همجنس خود کشیده می شوند . در این دوره از سن دختر ، دختر  نیاز دارد از جانب پدر مورد پذیرش و توجه قرارگیرد 

در این سن رفتار پدر اهمیت دارد که با کودک چگونه برخورد کند.

 

برخورد پدر دختری در دوران تحصیل

 در این دوران بخاطر دوری دختر از خانواده دختر نیاز بیشتری به اهمیت و صمیمیت با پدرش را دارد، دختر وارد اجتماع شده و دایره روابطش با دیگران بیشتر می شود این دوران شروع فاصله دختر از خانواده است که پدر می تواند با نظارت بر کارهای دختر به عنوان یک دوست خوب و مورد  اعتماد  برای دختر ناظر بر کارهایش باشد .

 

رابطه پدر و دختر در سنین بلوغ چگونه باید باشد؟

دوران بلوغ یکی از دوران پر هیاهو برای دختران است افراد در این سن به هم گروه های هم سن خود  تمایلات بیشتری نشان می دهند . دختران  در  این سن  بیشتر به سمت گروه دوستان کشیده می شوند  در این دوران برخورد و اخلاق دختر متفاوت می شود مخالفت هایش با خانواده شروع می شود . از طرفی  دختر در این دوره نیاز به توجه بیشتری از سمت پدر دارد اینکه خانواده به علایق و خواسته های او توجه کنند ،احترام بگذارند و از جانب پدر عشق و محبت بیشتر ببیند.

 

تقویت رابطه پدر دختری

وقتی که دختر به سن نوجوانی می رسد تمایلش نسبت به جنس مخالف بیشتر می شود 

 پدر میتواند با یک رابطه و ارتباط درست با دختر خود مانند یک دوست برخورد کند مثلا  هر چند وقت یک بار وقتی را برای دختر در نظر بگیرد که باهم به خیابان بروند ،قدم بزنند و با هم تفریح و گردش داشته باشند تا از درون و احساس دختر باخبر شود و بتواند ارتباط بینشان را صمیمی تر کند. داشتن رابطه عاطفی مناسب دختر با پدر می تواند باعث کاهش و توجه زودرس دختر به جنس مخالف شود.

 

مناسب ترین رفتار پدر با دختر 

برای تربیت دختر پدر و مادر هر دو مسئول هستند. مادر به دختر زن بودن و مادر بودن را می آموزد و پدر می تواند به او استقلال ، شجاعت و قوی بودن را آموزش دهد پدر با اهمیت گذاشتن بر دختر و احترام به درخواست و حرف های او میتواند حس با ارزش بودن را به دختر بدهد به او حس امنیت کامل را بدهد و بیاموزد  که با عزت نفس و شجاعت در جامعه ظاهر شود.

 

اولین مردی که دختر به او ابراز علاقه می کند پدرش است و پاسخی که از جانب پدر دریافت می کند برای رشد جنسی دختر بسیار مهم است . بازیگوشی ،خنده و شوخی و تفریح  تأثیرات خوبی در رشد جنسی دختر می گذارد .

از نظر علمی دخترانی که در خانه مورد محبت عاطفی قرار گرفته اند در خارج از منزل به دنبال حمایت عاطفی نمی گردند و در ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیمات اشتباه و سطحی و نمیشوند. رفتار و عملکرد پدر با دختر در واقع  اینده و تصمیمات و نحوه عملکرد دختر را تعیین می کند.

 

پدران نقش اساسی و مهمی در سلامتی روحی روانی و رشد فرزندان مخصوصا دختران دارند. نقش پدر در ارتباط  با دختر در دوره های رشد اهمیت بسیاری دارد.  پدران با رعایت کردن بسیار از نکات میتوانند تأثیرات مثبتی روی دختران خود بگذارند 

رفتار پدر با دختر نیازمند مهارت است همان طور که گفته شد فرزند پروری یکی از مهارتهایی است که هر پدر و مادری نیاز به یادگیری آن دارند.

 

رفتار های صحیح پدر با دختر می تواند تأثیر خیلی خوب و بسزایی بر روحیه دختر داشته باشد ،در واقع نوع رابطه بین پدر و دختر نقش مهمی را در رشد روانی فرزند ایفا می کند.

دخترانی که با پدر خود رابطه خوبی دارند در جامعه از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند و می دانند که در جامعه به دنبال چه می گردند. این گونه دختران  خودشان را بیشتر باور داشته و درک واضح تری از آن چه در زندگی می خواهند دارند.

 

نیازهای دختران در رابطه با پدران 

در زمان های گذشته مرد  سالاری در خانواده ها حکم فرما بود و داشتن فرزند دختر را مایع ننگ و سر افکندگی می دانستند. تبعیض میان فرزندان دختر و پسر و بزرگ دانستن فرزندان پسر باعث ایجاد ناراحتی در دختران می شد که باعث دور شدن احساس عاطفی پدر و دختر میشد که این به نوبه خود بزرگترین  ضربه را برای دختران به همراه داشت. اما امروزه پدر و مادرها تبعیض جنسیتی قائل نمی شوند و میدانند که نحوه برخورد صحیح با دختران اهمیت بسزایی در دوره های کودکی و بزرگسالی آنها دارد.

 

در بین دوره های مختلف رشدی دختران برخی از رفتار ها لازم است که همیشه انجام شوند 

کودکان در هر دوره رشد که باشند به چهار مورد از نیازهای اولیه و اساسی کودکان که موارد زیر است نیاز دارند:

– نیاز به رابطه محبت آمیز با پدر

– نیاز به توجه از جانب پدر 

– نیاز به اقتدار پدرانه 

– نیاز به حس صمیمیت و دوستی با پدر  

 

طرز برخورد صحیح پدر با دختر

 

مناسب ترین رفتار پدر دختر, رفتار پدر با دختر در سنین مختلف, رفتار پدر با دختر

رابطه صحیح پدر با دختر باعث بالا رفتن اعتماد به نفس دختر می شود

 

محبت پدر با دختر را نمی توان با هیچ چیز دیگری مقایسه کرد یا این که نمی توان هیچ چیز را جایگزین محبت پدری قرارداد ،دختر در هر سنی نیاز به محبت از جانب پدرش دارد. پدر باید  دخترش را در محیط خانه از محبتش سیراب کند تا دخترش در جامعه و در بین جنس مخالف این محبت را جویا نشود.

 

گاهی پدران فکر می کنند با تامین نیازهای مالی برای دختر ،دختر را از جنبه های مالی ، عاطفی و .. سیراب می کند و اگر دختر از جانب پدر خود محبت نبیند برای جبران این کمبود های عاطفی ممکن است دچار اثرات جبران ناپذیری بشود. ممکن اختلاف سنی زیادی بین فرزندان و والد باشد اما باید بدانیم با این وجود به عملکرد و علایق کارهای دختر اهمیت و احترام بگذاریم. 

 

بی توجهی و کمبود محبت دختر از جانب پدر

وقتی که نیازهای دختر از جانب پدر مورد بی توجهی قرار بگیره و دختر با بی مهری و بی توجهی پدر روبه رو شود دختر برای جلب توجه و دریافت محبت و عاطفه در جامعه به سمت جنس مخالف سوق پیدا میکند. خانواده باید عوارض کمبود محبت را جدی بگیرند ،کمبود محبت یعنی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفتن که این عمل می تواند در تمامی جنبه های زندگی تأثیر گذار باشد زمانی که دختر در کودکی محبت ندیده باشد از جانب پدر در بزرگسالی و در زندگی توانایی محبت کردن را ندارد و این گونه افراد تبدیل به شخصیتی می شوند که نمی توانند برای خود ارزش قائل شوند ، به دنبال جلب توجه کردن هستند ، عقده ای و زودباور می شوند و هر کس که به آنها  توجه کند جذب می شوند. 

 

اما رفتارهای صحیح پدر انتقال مهر و محبت و حس عاطفی  می تواند برای دختر مانند یک دوست و همدم و یک فرد مورد اعتماد باشد. که این امر باعث تشکیل خود پنداری و عزت نفس در دختر می شود. هنگامی که بین دختر و پدر حس دوستی و صمیمیت باشد دختر با اعتماد به نفس بالاتری می توان در جامعه ظاهر شود.

 

دختران در جامعه با همجنس و غیر هم جنس خود برخورد خواهند داشت و با توجه به روحیه جنس موئنث که نیاز به عاطفه دارند. بهتر است دختران در خانواده ازین مهر و محبت برخوردار شوند تا در محیط خانواده به دنبال محبت و دوستی های غلط نروند.

 

دخترانی که کمبود محبت ندارند 

 

روابط پدر و دختر, رابطه پدر و دختر در سنین بلوغ, تقویت رابطه پدر دختری

اگر رابطه بین پدر و دختر صحیح شکل بگیرد دختر احساس امنیت می کند

 

دخترانی که محبت را در خانواده خود دریافت کرده باشند هیچگاه به دنبال توجه اطرافیان  و غیر همجنس خود نمی روند.وجود ان ها از محبت و عاطفه سیراب است و همان طور که گفته شد از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستد ،در جامعه به مشکل بر نمی خورند.

 

برای تربیت و پرورش دختر پدر و مادر هر دو مسئول هستند پدر باید با مهر و محبت کردن وجود دختر را سیراب از احساسات و عاطفه  کند. نحوه برخورد پدر با دختر در سلامت ،روحی ،روانی و رشد دختر بسیار حیاتی  و مهم است.

پدر با دادن حس امنیت به دختر و احترام به عقاید و علاقه او میتواند حس با ارزش بودن را  به دختر بدهد و او را اماده  کند تا با اعتماد به نفس بالا  و با شجاعت و و عزت نفس وارد جامعه شود.

 

پدر با زمان گذاشتن برای دختر خود،با تفریح و گشتن و حس صمیمیت و دوستانه گرفتن با هم میتواند از حس و علاقه و وجود دختر باخبر شود. زمانی که رابطه پدر و دختری به صورت صحیح شکل بگیرد و حس دوستی و محبت بین آنها برقرار باشد دختر در سنین پایین به سمت غیر همجنس سوق پیدا نمیکند.

 

گردآوری:بخش کودکان بیتوته 

 

تربیت کودکان به روش هندی ها
خواندن

مطلب پیشنهادی

چگونه با بچه ها درباره پورنوگرافی صحبت کنیم؟

مجموعه: تعلیم و تربیت چگونه با بچه ها درباره پورنوگرافی صحبت کنیم    چگونه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *